Jubileum

Hoe organiseer je een weergaloos jubileumfeest?

Vier jij binnenkort een speciale huwelijksverjaardag, of wil je voor familie een spetterend jubileumfeest organiseren? De Vesten to the rescue! Bij ons vierden al honderden koppels van alle leeftijden de liefde. Daarom vroegen we aan onze partyplanners hun ‘magnificent seven’: 7 ingrediënten die niet mogen ontbreken voor een topfeest. Opgepast: wij zijn niet verantwoordelijk voor het spontaan beginnen zingen van ‘Les lacs du Connemara’ bij het lezen van deze blogpost!

1. De ideale gastenlijst

Welke familieleden, vrienden en kennissen zijn welkom? Hoe zet je tante Ria en nonkel Jos zo ver mogelijk uit elkaar? Zijn alle kinderen ook welkom en zo ja, hoe ga je hen entertainen? Je gastenlijst is een van de beginpunten bij het plannen van je feest. Stel die zorgvuldig samen, liefst met de hulp van het koppel dat in de bloemetjes wordt gezet. Op basis van die lijst zal je immers de perfecte zaal moeten vinden. 

2. Een plek met alles erop en eraan

Bij het kiezen van de perfecte feestzaal komt veel kijken. Uiteraard moet het een mooie en gezellige plek zijn die je naar wens kan inkleden, liefst met voldoende mogelijkheid om filmpjes te projecteren en een stevig feestje te bouwen. Maar denk ook aan andere dingen: zo is het tijdens de lente en zomer gezellig om op een terras van de zon te kunnen genieten, en voor kinderen is een tuin absoluut een meerwaarde. Komen je gasten van ver? Dan is een vlot bereikbare plek met een grote parking zeker een meerwaarde. 

3. Food is life!

Van een casual BBQ tot een chic diner met meerdere gangen: als mensen van een feest iets onthouden, dan is het wel het eten. Klassiek of werelds, all in of à la carte: brainstorm gerust met de twee feestbeesten en probeer tot een menu te komen waarbij zowel jong als oud z’n hartje kan ophalen. Niet vergeten: there’s always room for dessert! 😋

Buffet

 

4. Waarom geen themafeestje?

Van superhelden, back to the future of eighties tot de decadentie van The Great Gatsby en ‘the roaring twenties’: wie leuke thema’s zoekt, hoeft niet ver te zoeken. Misschien heeft het koppel wel een speciale hobby of passie waarrond je een feestje kan opbouwen? Het loont zeker de moeite om hier even over na te denken, want een leuk thema kan je party net dat tikkeltje extra geven.

Thema

 

5. Geef je gasten een rol

Zingt kleinkind Charlotte prachtige liedjes, of kan papa Ronald langskomen met een swingende rock ‘n roll band? Doe navraag in de familie en check of er geen (verborgen) talentjes iets kunnen brengen voor het feestkoppel. Misschien kan er wel iemand een prachtige anekdote vertellen, of hebben jullie een meester-decorateur in jullie rangen? Probeer alle creatievelingen samen te krijgen en zorg collectief voor een persoonlijke touch. 

6. Een kindvriendelijk & teenager-proof party

Jong volk dat met veel plezier de boel op stelten zet, kan je trakteren op duizend animatiemogelijkheden. Van een schminkster tot een goochelaar, van springkastelen tot kinderdisco’s: er zijn mogelijkheden voor kleine en grote budgetten. Zo kunnen de volwassenen zich met ‘serieuze’ zaken bezighouden, zoals druk gesticuleren en over de wijn discussiëren.

Springkasteel

 

7. Trakteer je gasten op een mooi aandenken

Een ontroerende foto van het feestpaar, een goeie fles wijn of een klein hebbeding? Het is altijd fijn om je gasten naar huis te laten gaan met een feestsouvenir die ze kunnen koesteren. Dat hoeft niets superspeciaals te zijn, zolang het maar iets persoonlijk is.  

Wil je graag eens brainstormen over jouw ideale feest? Contacteer dan zeker de jubileumspecialisten van De Vesten. Zij stellen met jou van A tot Z de perfecte dag samen. 

Contacteer nu onze feestplanner!

Aan de slag